Blogger Templates

Monday 9 January 2012

Luahan Rasa Insan Yang Lemah

kenapa kita perlu merasa cemburu akan kebahgiaan pasangan tersebut., sedangkan kita tahu perkara itu haram., tidak ada istilah "couple" dalam Islam., mengapa kita perlu rasa cemburu?, kenapa kita perlu rasa rugi kerana tidak berpasangan seperti mereka?, kenapa kita perlu rasa sunyi jika tidak ada pasangan tersebut???,,,....

          aku bukan lah seorang yang sempurna., aku bukanlah seorang yang pakar hal agama., aku bukanlah seorang yang bijak dalam menyusun kata., aku hanyalah hamba Allah yang sangat kerdil., ynag sentiasa mencari redaNya bagi kehidupan dunia dan akhirat.
          aku juga mempunyai perasaan ingin dicintai dan mencintai seperti kawanku yang lain. ya ! memang ya ! aku rasa cemburu di smaping tumpang bahagia akan kebahgiaan kawan-kawanku bersama pasangannya., tapi di smaping itu juga aku sedar itu dosa., tapi kadang kala aku tak boleh lari dari fitrah kehendak hati.,
          aku mencari cinta., cinta yang hakiki yang terjamin hingga ke akhirnya., aku tahu aku perlu letakkan cinta pada Allah yang teratas sekali., dalam aku mencari cinta aku sentiasa mengingatkan diri agar tidak khilaf dibuai nafsu diri., aku insan yang lemah., aku insan yang sensitif di sebalik gelak dan tawaku.,
          Ya Allah, pertemukan lah aku cinta., cinta yang mendorong ku lebih kepadaMu., cinta yang menjanjikan hingga ke akhir hayatku., aku sedih letih untuk kecewa., aku sudah letih untuk mengalirkan air mata akan cinta yang tak pasti., aku terima akan ujianMu., kerna aku tahu ada hikmah di sebalik semua itu., dan aku tahu ornag yang sabar itu tak akan rugi.,
          Engkau yang Maha Mengetahui dan Maha Mengkehendaki., pertemukanlah aku dengan Si Dia yang benar pemilik tulag rusuk ku ini., agar aku dapat aku merasai kebahgiaan yang diredhai oleh Mu.....
         

0 comments: